søndag 17. oktober 2010

Gratulerer AUF

Da jeg gikk av som generalsekretær i AUF for seks år siden, trodde jeg at jeg haddet stått på talerstolen i landsmøtet for siste gang. Feil. Jeg sto der igjen i dag og la fram valgkomiteens innstilling til nytt sentralstyre. Det føltes spesielt. Å lede valgkomiteen i en organisasjon med så utrolig mange dyktige kandidater er ingen enkel oppgave.

Det ble spesielt på grunn av ledervalg på torsdag, resten av sentralstyret i dag. Eskil Pedersen vant ledervalget mot Åsmund Aukrust med 175 mot 173 stemmer - to blanke. Klart det preger et landsmøte. Det kunne endt med full skyttergravskrig mellom de to kandidatenes støttespillere når resten av sentralstyret skulle settes sammen, men det gjorde ikke det. Nå er Eskil valgt til leder og Åsmund til nestleder. Etter å ha snakket mye med både Eskil og Åsmund de siste dagene, så er jeg sikker på at AUF har fått en ledelse som kommer til å jobbe godt sammen til beste for AUF. Det er nå hverdagen begynner - det er nå AUF skal få gjennomslag i Arbeiderpartiet for politikken de vedtok i helga.

Jeg vil spesielt berømme Eskil for de utrolige lederegenskapene han viser ved å ta med Åsmund som ny nestleder. De to gutta har kjempet mot hverandre om toppvervet, og det er langt fra alle som ville vært bekvemme med å ta med konkurrenten sin som NK. Sterkt, Eskil. Det lover godt. Jeg tror du blir en samlende leder for hele AUF.

Gratulerer AUF; Jeg tror dere har fått et veldig godt sentralstyre og ledelse som kommer til å gjøre en kjempejobb. Gratulerer Eksil, Åsmund, Tonje og Mari som utgjør den nye ledelsen. Og ikke minst gratulerer til gutta fra Sør Trøndelag som kom inn i sentralstyret, Knut Gravråk og Christopher Perreau; Dere har en viktig arv å ta vare på;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar